כדי להפוך למידה לאורך זמן לחוויה שממשיכה לדרבן את הילדים – נכנס לתמונה מסך המשימות, עם פרסים, מטרות ואתגרים שמלווים את התלמידים במהלך כל הלמידה.
זהו מסך אישי שמופיע בטולבר של כל תלמיד, ובו מחכות שלוש קטגוריות של משימות שמלוות את הילדים לאורך כל הדרך – עם פרסים, מטרות ברורות, ותחושת הישג בכל שלב.
המשימות נבנו במיוחד כדי לייצר מוטיבציה לטווח ארוך – יש המון משימות להשלים, אבל גם תגמול מדויק לאורך הדרך: כל פרק זמן של השקעה מתורגמת לפרס – לא רק כשהכול הושלם.
במסך המשימות יש שלושה טאבים מרכזיים – וכל אחד מהם פועל בצורה קצת אחרת:
משחקים – בכל משחק באקדמיק ג'וניור מופיעות משימות לפי הישגים ספציפיים. למשל: “השג 25 כוכבים במשחק Popstars” או “צבור 500 כוכבים במשחק Sky High”. ברגע שמשימה הושלמה – התלמיד מקבל בונוס: כוכבים, פריטים לאוואטר, או הפתעה מיוחדת. זה מעודד אותם לשחק שוב, לשפר תוצאה ולנסות לעבור את הרף הבא.
שיאי כוכבים - כאן מדובר בצבירה הכללית של כוכבים מכל הפעילות באפליקציה. למשל: צבור 100 כוכבים באקדמיק ג'וניור, אחר כך 250, 400 וכן הלאה. על כל רף שנחצה – התלמיד זוכה לפרס. לא על הכול או כלום – אלא על כל התקדמות.
אוצר מילים – כאן הלמידה עצמה הופכת למשימה. המשימות כאן בנויות סביב נושאים – לדוגמה, “כלי תחבורה”. התלמיד רואה משימות כמו “למדתי 5 מילים בנושא”, “למדתי 10 מילים בנושא”, וכן הלאה.
כששלוש המשימות תחת אותו נושא הושלמו – נפתח "האוצר", ובו ארבעה פריטים מגניבים בהשראת אוצר המילים שנלמד. זו דרך פשוטה להניע תרגול חוזר – עם מטרה מוחשית בסוף.
מסך פרסים לדוגמא שיופיע לתלמיד לאחר השלמת משימה.
בסופו של דבר, רכיב המשימות לא רק מעודד השתתפות – הוא מתגמל התקדמות הדרגתית, נותן מקום לניסיונות, ומחזק כל צעד שהילד עושה – בין אם במשחקים, בלמידת מילים, או בצבירה כללית של כוכבים.
זו למידה עם משמעות, משחק עם מטרה – ובעיקר מערכת חכמה שנותנת לתלמידים סיבה להמשיך לשחק וללמוד אנגלית. |